Forum

De baan van de baan
 
Meldingen
Alles wissen

De baan van de baan

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
944 Bekeken
(@frits)
Gandy dancer aardig op weg Registered
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 45
Topic starter  

Nee, begrijp mij nu niet verkeerd. Ik ga niet stoppen met modelbouwen, in tegendeel. 
Mijn vrouw en ik haalden herinneringen op aan vroegere huizen waar wij woonden. Bij een van die locaties was ik van plan een flinke tuinbaan in de schaal 1:32 te gaan aanleggen. Om een beter beeld te krijgen heb ik toen op een flink stuk karton van papier, karton en piepschuim een hele maquette van mijn spoorbaan in wording gemaakt. Helaas is het bij dat plan gebleven, omdat van de aanleg van de echte spoorbaan niets kwam door onder andere tijd en geld gebrek. Het was echter heerlijk werk om 's morgens heel vroeg een stukje aan mijn leuke droombaan te werken, daarna moest ik weer werken voor de kost en aan de boerderij verbouwen.
Nu heb ik andere omstandigheden en middelen en is mijn bedachte spoorbaan vele malen kleiner dan destijds. Zou het weer te doen zijn om van mijn toekomstige layout een maquette te maken? Het zou handig kunnen zijn bij het verkrijgen van ruimtelijk inzicht en verhoudingen.
Als ik nu mijn layout eens verklein naar de schaal 1: (48x5=)240. Dat is bijna spoor Z en dat kan nog echt rijden. Niet dat ik dat zou willen, nee, veel te klein gepriegel, maar als een dummy baan en door de printer gemaakt opent het perspectieven.
Wat denken jullie? Is het te doen? Heeft het zin?  :undecided:


   
Citeren
Deel: