Forum

Treinen database
 
Meldingen
Alles wissen

Treinen database

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
906 Bekeken
(@johannes)
Challenger Super poster Registered
Deelgenomen: 11 jaar geleden
Berichten: 3745
Topic starter  

Ik ben onlangs begonnen aan een lang uitgestelde klus, het inventariseren van mijn treinen. Reden? Vorig jaar zijn mijn treinen met plank en al van de muur gevallen met veel schade tot gevolg. De verzekering wil dan graag weten wat je hebt en wat de schade is. In mijn geval werd er niet moeilijk gedaan en geloofde ze mij op mijn blauwe ogen. Kortom dit was de aanleiding om alles is een keer te inventariseren.

Hoe doe je dat? Gezocht naar GRATIS mogelijkheden. Ja die zijn er maar vaak alleen online te gebruiken en ook nog is zoals de maker het heeft bedacht en net niet de datavelden die je er ook graag in zou zien. Zelf maken kan ook maar ik zag het niet zitten eerst nog is een cursus excel of dbase te volgen.

Uiteindelijk ben ik gekomen bij het programma, GS-Modelbahn-Verwaltung 8. samlersoftware.de.

Waarom? Het bied genoeg om mijn collectie zo compleet mogelijk in te vullen. Je kunt erg veel zelf instellen en veranderen. In de basis is het programma Duittstalig maar je kunt vrijwel alles aanpassen naar Nederlands.

Ik ben benieuwd of er onder onze bezoekers ook leden zijn die een systeem gebruiken en welk systeem zij dan gebruiken met ook daarbij het waarom. Mogelijk kunnen anderen er hun voordeel mee doen.

Bijgaand een plaatje van het door mij gebruikte programma, begonnen met het invoeren van mijn Duits materieel.

JohnT


   
Citeren
Deel: