Forum

De Fabriek
 
Meldingen
Alles wissen

De Fabriek

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Reactions
16.2 K Bekeken
(@bvdoorn)
Hudson Ervaren rot Registered
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 1579
Topic starter  

Dit heeft niets met het Amerikaanse spoor te maken maar toch met modeltreinen. Ik heb wat meer vrije tijd omhanden en wat extra ruimte dus naast de werkzaamheden aan 33 Street ga ik een switching layout maken in schaal 0 wat 100% Europees zal zijn. Ik hanteer de volgende criteria:
- Mobiel. De modules moeten in de auto kunnen passen dus ik heb gekozen voor 120 x 60.
  Als hij klaar is wil ik waarschijnlijk naar een beurs of 2 of meer met de baan.
- Niet meer dan 4 wissels + een industriële draaischijf voor het draaien van wagonnen.
- Moet opgesteld in de logeer kamer kunnen staan. Is wel handig dat het een eigen plek heeft in huis.
- Moet prijs technisch te behappen zijn. Je valt bijna flauw als je de prijzen van Lenz ziet.

Op basis van bovenstaande heb ik links en rechts wat Roco 0 rails en wissels opgesnord. Deze is feitelijk veel te hoog maar omdat de track volledig in de straat komt te liggen is dat optisch geen probleem.

Het basis sporen plan:

Dan de loks:

Dit is een oude POLA MAXI lok uit de Staes vandaan. Eigenlijk een Freebe maar Hhhhuuuu hj doet het niet. POLA verkocht deze Loks in begin sets met een paar Amerikaanse wagons erbij. Het is feitelijk een V20 van de DB waar geen buffers op zitten in een bruine kleurstelling. Afijn: motor is kapot en binnenwerk is redelijk mishandeld om gewicht in het hokje te krijgen. De lok is al een project op zichzelf om die weer rijklaar te krijgen, buffers erop, ladders etc. Dit kan de baan in principe een Duitse uitstraling geven.


Dapol hd hem in de aanbieding. GBP 125 zonder decoder. Ik kon die natuurlijk niet laten staan. Andere lampen, nieuwe kleuren en nog wat aanpassinkjes en dan lijkt het toch vergelijk veel op de NS 500/600 (Hippel of Bakkie). Zo geeft het de baan een Nederlands tintje. Kleine noot: Zelfs met een ESU decoder zit totale prijs van deze lok op nog maar 75% van de goedkoopste Lenz lok. En detaillering is wel heel mooi.

Afijn naast 33 Street wordt dit weer een hoop plezier.


   
Citeren
Deel: