Forum

LDC West v2
 
Meldingen
Alles wissen

LDC West v2

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
988 Bekeken
(@csx-6400)
Porter Goed aan de gang Registered
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Berichten: 650
Topic starter  

Alvast een nieuw draadje dan maar.

In de laatste post in de draad van LDC West liet ik weten aan nieuw baantje te beginnen. Het concept is een micro-layout bestaande uit 3 delen dat (wanneer niet in gebruik) opgeborgen kan worden in een Ikea “Billy” boekenkast. Als thema ga ik weer op een kleine branchline rond 1920/1930 zitten zodat ik kleine stomerts kan inzetten. In die originele draad liet ik ook een baanontwerp zien, echter vond ik deze bij nader inzien te recht/statisch voor het thema. De afgelopen tijd dus een beetje zitten spelen met een nieuw ontwerp. De trein komt op het spoor rechtsboven binnen van een uithaalspoor/fiddle yard:


Het onderwerp is veranderd van een kleine locdepot naar een klein stationnetje/eindhalte (met nog steeds wat locverzorging faciliteiten). De opstelsporen bij de draaischijf zijn verwijdert (die waren toch amper bruikbaar) zodat er meer ruimte wordt gecreeert voor omlopen. Ook de facade gebouwen zijn weg. 26cm diepte is echt weinig en hoewel het misschien een goede oplossing voor een industrieel thema zou zijn, past het niet bij een landelijker thema als deze. De enige twee gebouwen die overblijven zijn nu het depotje en aan de rechter kant van de baan is nu een klein werkplaatsje waar een enkele locomotief opgesteld kan worden. Een enkel losspoor voor het laden van boomstammen en af en toe wat goederen van het plaatsje voltooit het geheel. Het blijft natuurlijk lastig om een interessant baanplan op zo’n smal stukje oppervlak te passen. Voor mijn gevoel is dit ontwerp in ieder geval een stuk speelser. Een goede naam heb ik nog niet kunnen verzinnen dus voorlopig bouw ik maar voort onder LDC West v2.

Van het weekend iig wat aan het zagen gegaan met wat restje MDF Multiplex die ik nog had liggen (nieuw hout is nog steeds duur  :angry:) en alvast anderhalf bakje in elkaar gezet. Ik ben niet ontevreden tot dusver. Het geheel is allemaal niet zo hoog. De layout in zijn totaliteit kan niet te hoog worden en ik ben van plan de wissel aansturing met trekstangen te bedienen dus dat zou niet al te veel plek in moeten nemen. De voorste zijwand is daarvoor ook enigszins ingevallen zodat er plek is voor een bedieningsknop zonder in het profiel van vrije ruimte van de kast te komen. Nu maar eens gaan bedenken hoe ik de modules met elkaar laat uitlijnen. Neig er een beetje naar gewoon een bout/moer door een gat in de kopse wanden te stoppen.



   
Citeren
Deel: